Avada Car Dealer News

Kask do enduro i motocross Alpinestars Supertech M10 to połączenie najwyższego poziomu bezpieczeństwa i włoskiego designu!

Marka Alpinestars to niekwestionowany lider w produkcji kasków i butów motocyklowych oraz innych akcesoriów dla motocyklistów. Ich produkty są symbolem nie tylko stylu i elegancji, ale przede wszystkim bezpieczeństwa i wygody na drodze. Wizja Sante Mazzarolo, który w 1963 r. zaczął od jednego warsztatu w małej włoskiej miejscowości, stała się globalnym fenomenem, inspirującym kolejne pokolenia miłośników dwóch kółek.

Wraz z rozwojem sportu motocyklowego, a w szczególność motocrossu na świecie, Alpinestars wprowadził do swojej oferty całą gamę produktów dla entuzjastów dirt bike’ów w tym flagowy model karbonowego kasku Alpinestars Supertech M10.

Nie będziemy się rozpisywali na temat designu, gdyż jest to indywidualna kwestia każdego ridera. Nie będziemy również opisywać „wysokiej jakości wykonania” tych kasków, gdyż to trzeba zobaczyć na żywo i porównać z innymi flagowymi kaskami najbardziej rozchwytywanych marek w Polsce!

Skupimy się na kwestiach bezpieczeństwa oraz kilku przydatnych funkcjonalnościach, które zostały zastosowane w modelu Supertech M10.

Zacznijmy więc od najważniejszego czyli samej konstrukcji Alpinestars Supertech M10.

Konstrukcja kasku SM10 Supertech:

Skorupa 3K Carbon:

  1. Zewnętrzna warstwa węgla o dużej gęstości, która poprawia wytrzymałość i efektywność rozpraszania energii w skorupie.
  2. Jednokierunkowa warstwa kompozytu węglowego, która znacznie zwiększa wytrzymałość promieniową wokół skorupy, zapobiegająca ściskaniu, ale umożliwiająca kontrolowane ugięcie w celu zmniejszenia przenoszonej energii uderzenia.
  3. Warstwa włókien aramidowych, która zapewnia krytyczną ochronę przed penetracją. Ta kombinacja warstw zapewnia lepszą wydajność dzięki połączeniu żywicy epoksydowej, co w całości zapewnia najlepszą możliwą wytrzymałość i zarządzanie energią; ograniczone ugięcie zewnętrznej powłoki oznacza, że ​​energia rozprzestrzenia się szerzej i jest lepiej pochłaniana przez wyściółkę EPS o 4 gęstościach.

Efektem unikalnego procesu układania powłok zastosowanego w konstrukcji S-M10 jest niezwykle skuteczna ochrona przed uderzeniami.

Kask S-M10 powraca do liniowych i ukośnych uderzeń, które przekraczają obecne standardowe limity obowiązujące w przepisach dotyczących kasków. W przypadku bezpośrednich uderzeń liniowych, czyli uderzeń pod kątem 90 stopni między kaskiem a przedmiotem, SM10 przewyższa nową normę ECE 22.06 na rok 2024 o średnią wielkość 46% w przypadku uderzeń przy normalnej prędkości. Nowością w normie ECE 22.06 są nowe wymagania, które obejmują teraz uderzenia liniowe przy niskiej i dużej prędkości, w przypadku których SM10 przewyższa nowe normy ECE 22.06 dotyczące szczytowego przyspieszenia liniowego odpowiednio o 23% i 28%.

Teraz kilka funkcjonalności jakie zastosowano w kaskach Supertech M10 przeznaczonych do jazdy motocross lub enduro. Nie są one ani unikatowe ani innowacyjne, ale mają bardzo duży wpływ na komfort jazdy:

KLUCZOWE FUNKCJONALNOŚCI:

Rozwiązanie dotyczące rozmiarów skorupy kasku S-M10 gwarantuje, że każdy rozmiar kasku ma swoją odpowiednią wielkość skorupy, co zapewnia najbardziej anatomiczne dopasowanie do szerokiego spektrum potrzeb związanych z rozmiarem na całym świecie. Dostępne są 4 różne wielkości skorup S, M, L i XL oraz 6 rozmiarów konsumenckich od XS do 2XL, co zapewnia, że jeźdźcy mają odpowiednie dopasowanie, poprawiające nie tylko komfort i redukcję wagi, ale co najważniejsze, zwiększa skuteczność kasku w przypadku uderzenia.

  • Wyjmowane poduszki boczne wykonane z półmiękkiego polimeru zapewniają dodatkową ochronę, tworząc większą powierzchnię kontaktu, która pomaga rozprzestrzeniać energię uderzenia.
  • System MIPS (Multi-directional Impact Protection System) – wielokierunkowy system ochrony przed uderzeniami.
  • System ERS (Emergency Visor Release) i nowe przedłużenie osłony wizjera zapewniają ochronę przed błotem i słońcem.
  • Nowa konstrukcja profilu  podbródka, gdzie obszar bazowy został specjalnie przeprojektowany tak, aby stworzyć sekcję ułatwiającą unoszenie podbródka ponad obojczyk, obszar ten został pokryty nową, miększą wyściółką EPS, która wykracza poza samą skorupę kasku. Skorupa została pokryta bardziej elastycznym, gumowym materiałem, co spowodowało zmniejszenie szansy na jakiekolwiek obrażenia obojczyka.
  • Opatentowany System dopasowywania A-Head umożliwia łatwe dostosowanie kąta i wysokości, na jakiej kask znajduje się na głowie.
  • Ultra-ventylowany kask z 28 indywidualnymi otworami, nie licząc otworu na oczy, z 18 otworami nawiewnymi i 10 wywiewnymi.
  • Nowa technologia obejmuje również system usuwania kasku E-ject.
  • Lekki – ECE 1260g i DOT 1360g dla rozmiaru średniego, 1310g z poduszkami bocznymi i 1370g z przedłużeniem wizjera.
  • Kask S-M10 jest dostępny w 2 wersjach ECE R 22.06 i ECE R 22.06/DOT.

PODSUMOWANIE

Celem rodziny kasków Alpinestars Supertech było stworzenie najbardziej zaawansowanych, ochronnych i usprawniających wydajność kasków dla motocyklistów motocross i enduro na całym świecie. W przypadku modelu S-M10 zespół ds. rozwoju kasków Alpinestars opracował kask, który oferuje doskonałą wentylację, niezrównany komfort i jednocześnie jest najlżejszy, nie rezygnując z żadnego innego aspektu.

Projekt S-M10 charakteryzuje się gładkim, atrakcyjnym, aerodynamicznym profilem, który jest strumieniowy i pozbawiony zewnętrznych kanałów oraz cech, które mogłyby pełnić rolę punktów obciążenia w przypadku uderzenia lub zagrażać ogólnej integralności konstrukcji kasku. Krzywizna powierzchni sprzyja zmniejszeniu tarcia podczas uderzenia, umożliwiając odchylenie i najbardziej efektywne przeniesienie energii w celu ochrony głowy jeźdźca przed bezpośrednim uderzeniem w czaszkę i jego przeniesieniem na kark i kręgosłup.

Kask został również przetestowany przez Nas. Po 6-miesiącach użytkowania go zarówno na lekkim enduro jak i na trochę cięższej wyprawowej 690, jesteśmy przekonani, że to co opisuje producent powyżej jest całkowitą prawdą! Dodatkowo kask ma przygotowane miejsce pod intercom w naszym wypadku Cardo Edge – temat instalacji plug and play bez żadnej ingerencji w skorupę kasku. Cena kasku to 3300 PLN-ów. W tym konkretnym przypadku na prawdę warto wydać trochę więcej polskich cebulionów tym bardziej, że w pakiecie dostajecie torbę na kask w wersji pro oraz drugi daszek.