Avada Car Dealer News

8 najlepszych modeli łańcuchów napędowych i zębatek do motocykli cross i enduro.

Szukasz wysokiej jakości łańcucha i zębatek do motocykla enduro? Konserwacja i podstawowy serwis motocykli terenowych to najwyższy priorytet po każdym treningu, czy jeździe w ciężkim terenie. Nawet jeśli nie bierzesz udziału w wyścigach, warto zadbać o swój motocykl, aby cieszyć się bezawaryjną jazdą w weekendy lub nie zostać objechanym przez  50cc z lat 80-tych Twojego sąsiada (co wcale nie jest żenujące).  Poniżej przedstawiamy 8 najlepszych łańcuchów i zębatek dostępnych na rynku.

1. Łańcuch motocyklowy D.I.D 520 ERVT Gold X-Ring 

D.I.D 520 ERVT Gold X-Ring Chain jest jednym z najlepszych łańcuchów dostępnych do motocykli terenowych.  Łańcuch D.I.D 520 ERVT Gold X-Ring to lekki, wysokiej jakości łańcuch, który został zaprojektowany z myślą o jeździe w bardzo trudnym terenie. Dzięki 2% mniejszej wadze, do 15% dłuższej żywotności oraz częściowo dzięki konstrukcji x-ring, łańcuch będzie nam służył bardzo długo. Możemy być pewni, że da radę w najcięższych warunkach. 

Wytrzymałość łańcucha D.I.D ERVT X-Ring na rozciąganie wynosi około 8440 funtów. Jest on dostępny w różnych długościach, więc znalezienie odpowiedniego rozmiaru do swojego motocykla nie powinno być trudne. D.I.D 520 ERVT to najlepszy wybór dla doświadczonych zawodników oraz osób dysponujących trochę  wyższym budżetem, którzy chcą wymienić swój dotychczasowy łańcuch OEM na coś lżejszego i bardziej wytrzymałego. Łańcuch 520ERVT należy do ekskluzywnej serii wyścigowej marki D.I.D, został zaprojektowany z myślą o wyścigach terenowych w stylu rajdowym, ponieważ charakteryzuje się długą żywotnością, lekką konstrukcją i dużą wytrzymałością.

Łańcuch 520 ERVT zapewnia lepszą i płynniejszą zmianę biegów, wymaga mniej regulacji i charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością niż oryginalne łańcuchy producentów motocykli.

Zalety

  • Zwiększona wytrzymałość i żywotność
  • Doskonałe pasuje do motocykli enduro i hard enduro
  • Świetny design — złoty, a skromny

Wady

  • Produkt z wyższej półki cenowej
  • Może być trudny w montażu

2. Tylna zębatka Supersprox Racing  Steel UltraLight

Supersprox idzie na całość, jeśli chodzi o swoje zębatki Racing Steel. Wysoko wyspecjalizowana stal SCM435 Ni-Chrom-Molibden o niskim współczynniku korozyjności jest materiałem bazowym dla stalowych zębatek Supersprox. Tylne zębatki są hartowane, co powoduje, że są bardzo odporne na zniszczenia oraz bardziej wytrzymałe na zużycie. Dodatkowo Supersprox w przypadku stalowych zębatek stosuje cynkowanie ogniowe, tworząc warstwę ochronną z węglanu cynku. W rezultacie otrzymujesz wyjątkową trwałość wykonaną z jednych z najlepszych materiałów dostępnych na rynku i to naprawdę  w rozsądnej cenie.

Zębatka tylna Supersprox to najlepszy wybór dla tych, którzy chcą wymienić swoje fabryczne zębatki na coś wykonanego z wysokiej jakości materiałów, co nie ulegnie łatwo uszkodzeniu i nie kosztuje milionów złotych monet.

Zalety

  • Lekka
  • Duża wytrzymałość
  • Samoczyszczące się rowki łańcucha

Wady

  • Sporadyczne problemy z otworami w zębatce
  • Nie tak mocna, jak inne stalowe zębatki

3. Łańcuch motocyklowy D.I.D 428 VX X-Ring

Łańcuch D.I.D 428 został wykonany z lekkiej, bardzo wytrzymałej stali chromowej. Stal chromowa, zgodnie z właściwościami technicznymi jest niepodatna na zmiany temperatury, działanie wilgoci, chemikaliów, wodoru, czy żaru. DID 428 jest idealny dla najbardziej wymagających zawodników, którzy chcą mieć mocny, niezawodny łańcuch do motocykli enduro i cross (max poj. do 350 cc), który nie zawiedzie ich w trakcie intensywnego treningu, czy wyścigu. Łańcuch D.I.D 428 VX X-Ring jest dostępny w różnych długościach i pasuje do wielu różnych modeli motocykli terenowych. Dodatkowo ten łańcuch ma wytrzymałość na rozciąganie około 7420 funtów, co jest więcej niż wystarczające dla przeciętnego motocyklisty.

Łańcuch serii VX jest doskonałym zamiennikiem łańcucha OEM i jednym z najbardziej popularnych i szeroko stosowanych łańcuchów napędowych zarówno w małych motocyklach turystycznych, jak i w motocyklach enduro/mx. Zapewnia największą i najdłuższą żywotność dzięki opatentowanej technologii uszczelnienia X-Ring, ma również zwiększoną sztywność w celu zmniejszenia wygięcia, co daje bardziej responsywne i płynne wrażenia z jazdy.

Łańcuch D.I.D 428 VX X-Ring jest najlepszym wyborem dla każdego, kto chce wymienić swój napęd na taki, który jest wykonany z wysokiej jakości materiałów i nadaje się do ścigania na długich dystansach w trudnych warunkach.

Zalety

  • Bardzo mocny i odporny na zniszczenia
  • Trwały, długa żywotność
  • Przystępna cena

Wady

  • Zbyt szeroki dla niektórych użytkowników
  • Zdarzają się sporadyczne odskoki ogniw

4. Tylna zębatka Supersprox Stealth

Co jest dla Ciebie najważniejsze przy zakupie nowej zębatki? Wytrzymałość i waga czy estetyka i funkcjonalność? Supersprox Stealth daje Ci zarówno wytrzymałość, jak i styl, dodatkowo zębatki są zaprojektowane tak, aby były kompatybilne z większością motocykli terenowych. Tylna zębatka Stealth jest wykonana z wysokiej klasy materiałów taki jak stop aluminium 7075 T6 z powłoką bezproądowo powlekaną niklem. 

Zalety

  • Pasuje do większości motocykli off road i on road
  • Dożywotnia gwarancja
  • Korzyści z połączenia stali i aluminium

Wady

  • Dość ciężka
  • Dość droga
  • Sporadyczne problemy z nitami

5. Przednia zębatka Supersprox

Przednia zębatka Supersprox wykonana jest ze stali utwardzanej w obudowie SCM-435 dla wydłużenia żywotności. Dopracowana struktura rdzenia zapewnia, że zęby nie będą się łamać po zużyciu, jak w przypadku innych tańszych zębatek. Rowki i otwory oświetleniowe pozwalają na zastosowanie tego produktu w terenie lub na ulicach, gdzie potrzebna jest lżejsza przekładnia. Zębatka Supersprox jest solidna i lekka, ale jest też niesamowicie przystępna cenowo, co czyni ją doskonałym wyborem dla jeźdźców chcących zaoszczędzić trochę gotówki.

Przednia zębatka Supersprox jest najlepszym wyborem dla tych, którzy chcą wymienić swoje standardowe tryby na coś, co jest zarówno niedrogie, jak i bardzo trwałe. Jest to również doskonały wybór dla początkujących riderów, którzy nie znają się na częściach zamiennych i montażu.

Zalety

  • Łatwa w montażu
  • Dość lekka
  • Przystępna cenowo

Wady

  • Nie jest szczególnie wytrzymała

6. Łańcuch D.I.D 520 PRO VO-RING 

Łańcuch D.I.D 520 PRO VO-RING to lekki łańcuch ze stali chromowej, który doskonale nadaje się do motocykli zarówno terenowych, jak i turystycznych do max. pojemności 750 cc. Dzięki solidnej wytrzymałości na rozciąganie wynoszącej 8000 funtów łańcuch ten jest przeznaczony dla kierowców, którzy chcą mieć wysokiej jakości, trwały, wytrzymały łańcuch do motocykli terenowych bez wydawania dużej kwoty. Dodatkowo jego lekka konstrukcja sprawia, że możesz uciąć trochę wagi z motocykla 😉 PRO VO to profesjonalny łańcuch z serii O-Ring, który jest doskonałym zamiennikiem OEM, dzięki nitowanym sworzniom i solidnym tulejom uzyskasz doskonałą wydajność, wytrzymałość i żywotność łańcucha.

Zalety

  • Długa żywotność
  • Przystępna cena
  • Łatwy montaż

Wady

  • Sporadyczne problemy z ogniwem głównym

7. Tylna zębatka Primary Drive Aluminum

Tylna aluminiowa zębatka Primary Drive to wysoce wytrzymała zębatka wykonana ze stopu aluminium klasy lotniczej, która została poddana anodowaniu i obróbce cieplnej w celu wydłużenia czasu użytkowania. Dodatkowo posiada ona samoczyszczące się rowki, które zapobiegają osadzaniu się błota na zębatce, przedłużając jej żywotność. Primary Drive to lekka zębatka o ponadprzeciętnej jakości. Świetnie nadaje się do enduro i motocrossu dzięki wytrzymałej aluminiowej konstrukcji. Primary Drive Rear Aluminum Sprocket to najlepszy wybór dla tych, którzy chcą wymienić swoje standardowe tryby na coś niezwykle lekkiego, nie martwiąc się zbytnio o możliwość ich szybkiego zużycia.

Zalety

  • Samoczyszczące się rowki
  • Lekkie aluminium

Wady

  • Szybkie zużycie
  • Problemy z zębami
  • Rowki na błoto są tylko po jednej stronie

8. Tylna zębatka Dirt Tricks Zirconium 

Nowa lekka tylna zębatka Dirt Tricks Zirconium to rewolucyjna zmiana w stosunku do tradycyjnych aluminiowych zębatek. Zirconium ma sześciokrotnie większą żywotność, niż reszta aluminiowych zębatek, a do tego zmniejsza tarcie o ponad 50%. Dodatkowo kolorowa powłoka nadaje motocyklom fantastyczny  i oryginalny wygląd. Firma Dirt Tricks zapewnia dwuletnią gwarancję na wszystkie swoje części do motocykli enduro i cross. Tylna zębatka Dirt Tricks Zirconium jest najlepszym wyborem dla zapalonych entuzjastów jazdy enduro i motocross, którzy chcą wymienić swoje standardowe zębatki na coś lekkiego, a zarazem wytrzymałego ii wyjątkowego.

Zalety

  • 2-letnia gwarancja
  • Imponujący design
  • Lekka

Wady

  • Ponadprzeciętne zużycie
  • Wyższa półka cenowa

Nowość od D.I.D 520 ERV7

Łańcuch 520ERV7 jest najwyższej klasy łańcuchem wyścigowym przeznaczonym do wszystkich rodzajów wyścigów motocyklowych, zarówno na drodze, jak i w terenie. Niewiarygodna konstrukcja i zastosowanie opatentowanej technologii uszczelnienia X-Ring sprawiają, że łańcuch ERV7 jest najbardziej wydajnym łańcuchem dostępnym na rynku. Używany przez zespoły fabryczne na całym świecie, ERV7 jest wybierany do wyścigów Superbike przez takie zespoły jak Fresh N Lean Progressive Yamaha Racing i Warhorse Ducati. Wybierają go również zespoły Honda HRC Rally, team Honda HRC dla SX/MX oraz SLR Honda startująca w wyścigach Score International, Worcs i serii offroad NGPC.

Dedykowany do motocrossu D.I.D 520MX 

Łańcuch 520MX bezoringowy (nieuszczelniany) charakteryzuje się najwyższą wytrzymałością na rozciąganie wśród  łańcuchów marki D.I.D z serii bezoringowej i wynosi  8 930 funtów. 520 MX używany jest przez zespoły motocrossowe takie jak Troy Lee Designs/Red Bull GasGas, Red Bull KTM, oraz przez 8-krotnego mistrza ATVMX, Chad’a Wienena.

Dedykowany dla największych dzików D.I.D 530 ZVM-X2

Seria D.I.D ZVM-X wykorzystuje opatentowane uszczelnienie X-Ring i ma większą wytrzymałość niż seria VX. Łańcuch napędowy przeznaczony jest do ciężkich motocykli o ogromnym momencie obrotowym i mocy. Skrętne działanie pierścienia X-Ring® zwiększa wydajność uszczelnienia, a jego cztery punkty styku minimalizują straty mocy. Bezpośredni transfer energii w łańcuchu ZVM-X Series oznacza większą odporność na rozciąganie pod obciążeniem. Rewelacyjnie sprawdza się w ciężkich motocyklach enduro do 1400 cc pojemności oraz sprzętach typu dual-sport, gdy jedziemy w podróż we dwójkę z bagażami.

Niezależnie od tego, czy szukasz niedrogiego produktu, czy też czegoś z wyższej półki, mamy dla Ciebie wiele opcji, które dopasują się do Twoich potrzeb motocyklowych. Wymienione tutaj łańcuchy i zębatki do motocykli terenowych to jedne z najlepszych produktów i marek dostępnych obecnie na rynku, które osobiście polecamy.